advertise

معرفی انواع اراضی در قزوین

انواع اراضی

زمین ها در کاربری های مختلفی وجود دارد که نوع کاربری آن با توجه به چگونگی استفاده از زمین مشخص میگردد، البته تعیین کاربری هر زمین طبق مطالعات در زمینه پراکندگی فعالیت های شهری صورت می پذیرد.با ما همراه باشید تا در اینجا به توضیح برخی از آن ها بپردازیم.
اراضی بایر - زمینهایی است که سابقه احیاء دارد ولی به علت اعتراض و عدم بهره‌برداری برای مدت ۵ سال متوالی بدون عذر موجه متروک‌مانده و یا بماند.
جنگل و بیشه طبیعی: جنگل یا بیشه طبیعی به مجتمعی اطلاق می‌شود متشکل را عرصه و هوایی و مرکب از موجودات زنده از منشاء نباتی(‌درخت - درختچه - بوته - نهال -علف - خزه) و حیوانی، صرف نظر از درجه تکامل آن که دست بشر در ایجاد و پرورش آن دخیل نبوده باشد.

انواع اراضی در قزوین |فرداد دشت الموت

انواع اراضی جنگلی

۱-تعداد درختان جنگلی، کنده درخت یا نهال و بوته جنگلی در هر هکتار زمین به صورت جداگانه یا مجموعاً از یکصد عدد تجاوز نماید.

۲-درختان جنگلی به صورت پراکنده موجود باشد به نحوی که حجم آن در هر هکتار درشمال ایران کمتر از‌پنجاه متر مکعب و در سایرنقاط ایران کمتر از بیست متر مکعب باشد.


‌اگر در اراضی (‌بند ۲) درخت شمشاد وجود داشته باشد و حجم درختان آن بیش از سی مترمکعب در هکتار باشد جنگل شمشاد محسوب می‌گردد.

کاربری های زمین  |فرداد دشت الموت

مرتع: زمینی است اعم از کوه و دامنه یا زمین مسطح که در فصل چرا دارای پوششی از نباتات علوفه‌ای خودرو بوده و با توجه به سابقه چرا‌عرفاً مرتع شناخته شود،اراضی که آیش زراعتند ولو آن که دارای پوشش نباتات علوفه‌ای خودرو باشند مشمول تعریف مرتع نیستند. اگر مرتع دارای‌درختان جنگلی خودرو باشد مرتع مشجر نامیدهمی‌شود.
اراضی مستحدثه: زمینی که در نتیجه خشک افتادن دریاها - دریاچه‌ها وتغییر بستر رودخانه‌ها یا خشک شدن تالاب ایجاد شود.
اراضی آیش - زمین دایری است که به صورت متناوب طبق عرف محل برای دوره معین بدون کشت بماند.
اراضی ساحلی: زمینهایی است که در مجاورت حریم دریا و دریاچه و یا اراضی مستحدثه قرارداد و با توجه به تعریف انواع اراضی مذکور در‌این قانون بر حسب مورددر حکم یکی از آنها محسوب خواهد شد.
اراضی دایر - زمینهای احیاء شده‌ای است که مستمراً مورد بهره‌برداری است.
اراضی موات - زمینهایی است که سابقه احیاء و بهره‌برداری ندارد و به صورت طبیعی باقی مانده است.


مشاوره اراضی منابع طبیعی |فرداد دشت الموت

شرکت فرداد دشت الموت قزوین فعالیت خود را در زمینه ی مشاوره اراضی منابع طبیعی شیلات ، نقشه برداری GPS GIS، ،نظارت طراحی و اجرا در تمامی زمینه های کشاورزی را زیر نظر بهترین و مجرب ترین مهندسان آغاز نموده است. شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان در رابطه با اراضی منابع طبیعی با متخصصان ما در فرداد دشت الموت قزوین تماس حاصل فرمایید.


نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید